Temat: Zwierzęta hodowlane ssaki.
1. Dzisiaj będziemy rozmawiali o zwierzętach domowych – hodowanych przez człowieka.
Każdy z Was próbuje odnaleźć ilustrację lub obrazek przedstawiający jakieś zwierzę hodowlane: krowę,
świnię, owcę czy kozę. Przyjrzyjcie się zwierzętom uważnie, a następnie spróbujcie naśladować głosy
wydawane przez te zwierzęta.
Teraz zastanówcie się, jakie korzyści przynoszą ludziom zwierzęta przedstawione na ilustracjach.
Znajdźcie duży karton. Wytnijcie i naklejcie na nim ilustracje przedstawiające krowę, świnię, owcę, kozę,
kurę, gęś.
Poszukajcie w gazetkach produktów spożywczych i przemysłowych pochodzenia zwierzęcego. Wytnijcie
je, przyporządkujcie poszczególnym zwierzętom i przyklejcie w odpowiednim miejscu.
Plakat powieście w pokoju na honorowym miejscu. (praca dla chętnych).
2. „Tylko nic nie mówcie krowie” – wiersz Haliny Szayerowej.
Nabiał produkt smaczny, zdrowy
Dostajemy go
od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie!
Jak się krowa
o tym dowie,
to się jej
przewróci
w głowie
i gotowa
narozrabiać...
I przestanie,
nabiał dawać,
czyli
masło,
mleko,
sery
i śmietanę
na desery!
No i jajka.
Co ja baję?
Przecież jajka
kura daje...
Tylko nic nie mówcie kurze!
Powiedzcie jeszcze raz:
Jakie korzyści przynosi ludziom hodowla zwierząt?
Jakie produkty pochodzenia zwierzęcego Wy najbardziej lubicie?
3. Rozpoznawanie smaków – zabawa.
Przygotujcie z mamą lub tatą różne produkty pochodzenia zwierzęcego. Mama lub tata zawiązuje Wam
oczy chustką. Waszym zadaniem będzie rozpoznanie po zapachu i smaku, jaki produkt jecie.
Zabawę można powtarzać kilkakrotnie.
5. 4. Zagadki z ukrytej szufladki:
Cztery kopytka, rogi, bródka.
Już wiesz, kto wyjadł kapustę z ogródka. (koza)
Jakie to zwierzę sobie pozwala
kupować buty u kowala. (koń)
Jest malutki, mieszka w stajni.
Konie to rodzice jego.
Bardzo lubi owies, siano.
Czy widziałeś go kolego? (źrebak)
Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę i mięsko hodowana. (świnia)
5. Zwierzęta hodowlane, wyodrębnianie części wspólnej zbioru – karty pracy cw.1 str.27
6. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych – karty pracy str.27 ćw 2
7. Utrwalenie litery ,,h”, ,,H” - pisanie w liniaturze (zeszycie) Rysowanie obrazka na tą literę i
przesłanie zadania na mój adres e-mail
8. Na zakończenie zaśpiewajcie razem z Donaldem piosenkę o zwierzętach, które miał na farmie.
https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk