Temat : Droga do zdrowia.
1. Dbamy o nasze zdrowie – pogadanka.
2. Słuchanie wiersza Marcina Brykczyńskiego ,,Na zdrowie”
Na zdrowie
Gdy zapada ktoś na zdrowiu,
Lekarz czeka w pogotowiu.
Każdy się od niego dowie,
Jak żyć, żeby tryskać zdrowiem
I od stóp po czubek głowy,
Być bez przerwy jak rydz zdrowym.
Rydz być może na to powie,
Że wybiera końskie zdrowie.
Koń pomyśli sobie chyba,
Że chce zdrowy być jak ryba.
Za to ryba, nim ją złowię,
Może mieć żelazne zdrowie.
Dość już tu o zdrowiu mowy,
Ale żebym tak był zdrowy...
Warto zdrowie wciąż mieć w głowie,
Bo to może wyjść na zdrowie.
3. Rozmowa na podstawie tekstu: co oznaczają wyrażenia użyte w wierszu?
na zdrowie - życzenia zdrowia
zapaść na zdrowiu – zachorować
czekać w pogotowiu – tu: przygotowany do udzielenia pomocy
tryskać zdrowiem- wyglądać na zdrowego i bardzo zadowolonego z życia
zdrów jak rydz, końskie zdrowie, zdrowy jak ryba, żelazne zdrowie – zdrowy; osoba, która nie
choruje
może wyjść na zdrowie- możemy wpłynąć korzystnie na stan zdrowia
4. Układamy poradnik zdrowia – rozmowa kierowana.
Dzieci wymyślają porady, których stosowanie pomoże w zachowaniu zdrowia – burza
mózgów. Rodzic spisuje wszystkie propozycje, odczytuje je i prosi dziecko o pogrupowanie
ich zgodnie z zaproponowanym schematem:
Zdrowe odżywianie
Ruch na świeżym powietrzu
Higiena
Sen i odpoczynek
Dobry humor
Dzieci uzupełniają swoje odpowiedzi tak aby powstał poradnik.
Np. Zdrowe odżywianie
- nie objadamy się,
-jemy dużo warzyw i owoców
- pijemy dużo wody
Ruch na świeżym powietrzu
- ubieramy się na podwórko stosownie do pogody
- wychodzimy z rodzicami na spacery
- osłaniamy głowę przed słońcem itp...
5. Kart pracy str 10.11 - pomóż listonoszowi doręczyć listy do właściwych adresatów.
6. Kart pracy str.12, 13 – łąka z plasteliny i rysunkowe podpowiedzi.
7. Pisanie litery ,,j”, J” w liniaturze (zeszytach) i narysowanie obrazka na literę J. Zadanie proszę
przesłać na mój adres e-mail.