Temat: Świąteczne życzenia.
1. Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej.
ZAGADKI
Przyleciał szary ptaszek – nad polem zaśpiewa jak dzwonek.
Znają go dobrze dzieci – to jest...
(skowronek)
Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta?
A tylko kukułka o tym nie pamięta.
(gniazdo)
Jeszcze śpi wszystko, co żyje, jeszcze nic nie rośnie.
A on śmiało śnieg przebije – powie nam o wiośnie.
(przebiśnieg)
Tu cytrynek, tam bielinek, wszędzie piękne, kolorowe.
Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.
(motyl)
Młody juhas w górach, chwycił się za głowę.
Gdy zobaczył w śniegu kwiaty fioletowe.
(krokusy)
Gniazdo z błota lepi, pod dachu okapem.
Przylatuje wiosną, aby uciec latem.
(jaskółka)
Wietrzyk wiosnę niesie, ciepłe są już ranki.
A za wiosną w lesie zakwitły...
(sasanki)
Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną, a te porę zwiemy...
(wiosna)
Po łące chodzi rycerz srogi, ma długie, czerwone nogi.
Ma czerwony dziób! – Kumo - w wodę chlup!
(bocian)
2. Doskonalenie umiejętności przeliczania. Karty pracy str.66 i 67.
3. Zabawa orientacyjno - porządkowa pt. „Zajączki się myją” – imitowanie ruchem treści zabawy.
Wprowadzanie dobrej atmosfery sprzyjającej dalszemu, aktywnemu działaniu dzieci w ciągu
całego dnia.
„Zajączek się myje”
Pan zajęcze myje łapki
bo są bardzo, bardzo brudne.
Myje pyszczek, myje szyje,
bo wybiera się z wizytą.
Lecz najdłużej myje uszy
bo ma uszy bardzo dłuuuuugie.
Wodą, mydłem, mydłem woda
najpierw jedno potem drugie.
4. Pan zajączek przyniósł w koszyczku świąteczne pocztówki. Rozkładamy kartki świąteczne na
dywanie jeżeli nie mamy żadnych kartek w domu oglądamy zdjęcia kartek w internecie.
5. Oglądanie i opisywanie świątecznych pocztówek – zapoznanie się z najbardziej
charakterystycznymi elementami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
6. Dla chętnych ,,Moja kartka wielkanocna” - wykonujemy dowolną techniką kartkę Wielkanocną i
przesyłamy na mój adres e-mail aniasmagowska@o2.pl
Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych
Wychowawczyni


